V torek, 2.12. smo na Osnovni šoli Stari trg ob Kolpi izvedli sprostitveno ustvarjalno delavnico Dobročutje, namenjeno učencem tretje triade. Delavnico sva vodili Tamara Pintarič, magistra pomoči z umetnostjo in Anja Švajger, študentka pomoči z glasbo iz Mladinskega kluba Proper, njen namen pa je bil ustvariti varen in sproščujoč prostor, kjer se lahko učenci skozi umetniški proces srečajo s svojim notranjim svetom, ga začutijo in izrazijo.

Srečanje smo odprli z živahnim tolkalnim krogom, v katerem so učenci raziskovali ritem, skupinsko povezanost in svoj notranji utrip. Že ta uvod je vzpostavil igrivo, sproščeno in povezovalno vzdušje, ki je postavilo temelje za nadaljnje ustvarjanje.

Osrednji del delavnice je bil preplet likovne umetnosti z glasbo in zvokom. Anja je učence popeljala v svet  različnih glasbil,, od nežnih zvočnih posod in vetrnih zvončkov, do bolj ritmičnih in glasnih tolkal. Učenci so ob poslušanju zvokov in melodij risali, slikali in ustvarjali to, kar so v trenutku slišali in čutili. S tem so spoznavali, kako lahko zvok sproži notranje podobe, čustva in misli, ki se nato prelijejo v umetniški izraz. Poudarek ni bil usmerjen na končni izdelek, temveč na sam proces in  na avtentično izražanje brez pritiska popolnosti. To je učencem omogočilo, da so se popolnoma posvetili sebi, lastnim občutkom in ustvarjalnemu toku. Na koncu smo si vzeli čas za refleksijo, zapis o doživetem ter deljenju v skupini. Seveda smo delavnico zaključili igrivo: vsak si je izbral svoj najljubši inštrument in nato smo skupaj zaigrali. 

Učenci so na koncu povedali, da jim je bila za izkušnja zelo všeč in da si hkrati želijo več tovrstnih vsebin, saj jim ponudijo nek odmor od stresa in skrbi. Prepustili so se glasbi, se sprostili in tudi pohvalili organizacijo. Zaključimo lahko torej, da delavnica »Dobročutje« učencem ni ponudila le ustvarjalnega oddiha, temveč tudi pomembne življenjske veščine: prepoznavanje in izražanje čustev, obvladovanje stresa, samorefleksijo, razvijanje socialno-čustvenih kompetenc in razumevanje samega sebe. Naučili so se, kako lahko umetnost uporabijo kot orodje za sprostitev, umiritev ter osebno rast. 

Delavnica je bila finančno podprta preko razpisa za sofinanciranje mladinskih projektov in nakupa opreme za izvajanje aktivnosti za mlade v občini Črnomelj v letu 2025.

Učiteljica Tamara