V okviru izvajanja aktivnosti po metodologiji Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti (ZUIP) smo na šoli v četrtek in petek, 2. in 3. oktobra, izvedli dvodnevno projektno delavnico, ki smo jo poimenovali Hack4Kolpa – mladi oblikujemo turizem.
V šolskem letu 2025/2026 se je OŠ Stari trg ob Kolpi prijavila na »Javni poziv osnovnim in srednjim šolam za dodelitev spodbud, namenjenim izvajanju aktivnosti za spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti med mladimi (JP Mladi) v letih 2025/2026«, ki ga je 26. 3. 2025 objavil SPIRIT (Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije) Slovenija. Aktivnost ZUIP je ena izmed dejavnosti za učence, ki jo bo šola v okviru projekta JP Mladi izvedla v tekočem šolskem letu.
V šoli in okolici smo v dveh dneh izvedli 20 urno delavnico, ki je zajemala dve kreativni delavnici v izvedbi Ane Granda Jakše in Sare Cajnar iz Podjetniškega inkubatorja Bela krajina, predstavitev delovanja Krajinskega parka Kolpa iz strani direktorice Vesne Fabjan, predstavnik Zavoda RS za varstvo narave Matej Simčič je učencem predstavil različne vidike delovanja v parku, Jani Pavlin je učence seznanil z osnovami fotografiranja, Aleksander Riznič pa z osnovami javnega nastopanja.
Učenci so se soočili iz strani Krajinskega parka Kolpa zastavljenim izzivom, kako razviti turistično ponudbo v dolini reke Kolpe in okolice, ki bo privabljal čim več njihovih vrstnikov in njihovih družin, hkrati pa bo ideja čimbolj trajnostna in sonaravna. Sodelovalo je 25 učencev od petega do devetega razreda, ki so bili razdeljeni v 5 skupin. Vsaka je razvijala svojo podjetniško rešitev oziroma idejo, za katero so pripravili tudi poslovni model Canvas. Njihovo delo so usmerjali tako učitelji šole kakor tudi prisotni zunanji mentorji, pripravili so svoje predstavitve, za katere so namenili kar nekaj časa. Na koncu so le te predstavili pred tričlansko strokovno komisijo, ki so jo sestavljali Ana Granda Jakše, Vesna Fabjan in Martin Lindič, ki je po koncu predstavitev učencev opisal svojo podjetniško pot kot ponudnik turističnih storitev Kolpa Adventures. Na koncu je sledila še podelitev bogatih nagrad najboljšima dvema skupinama. Razglasili smo namreč najboljšo podjetniško idejo, Teden tradicije, ter najboljšo predstavitev, Adrenalinski park Zeleni izzivi.
Delavnica je učencem omogočila, da so na konkretnem primeru spoznali pomen sodelovanja, ustvarjalnosti in podjetnosti. Ob tem so razvijali sposobnost kritičnega mišljenja, reševanja problemov ter predstavitve svojih idej. Najpomembneje pa je, da so začutili, da lahko tudi sami s svojimi zamislimi prispevajo k razvoju lokalnega okolja in oblikovanju turistične prihodnosti doline Kolpe.
Na tej točki bi se radi še enkrat zahvalili vsem zunanjim mentorjem in partnerjem dogodka, ki so nam priskočili na pomoč in izvedli delavnice, ki so popestrile dogodek. Prav tako gre zahvala tudi vsem sponzorjem, ki so s svojimi donacijami poskrbeli, da nihče od učencev ni ostal praznih rok. To so bili Trgovina darDom, Janel.si, FOTO Jani Pavlin, Vidit informacijske tehnologije, Figura, Kolpa Adventures in Radio Odeon.
Aktivnost je omogočila javna agencija SPIRIT Slovenija s finančno podporo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Darjan Grudnik, koordinator projekta JP mladi